BIO
ENG
Known primarily as a sculptor, Norbert Prangenberg was a leading figure in German contemporary art. Painter, engraver, and glass designer, he completed his apprenticeship as a goldsmith in Cologne. In 1982, he became internationally known as a participant in Documenta 7.
As a self-taught artist, he developed his own visual world from a vocabulary of simple forms rooted in materiality. With a constant process of exploring the elements, color, shape, and structure, he developed a widely branched work but always with a close and constant connection with craftsmanship.
Prangenberg’s work, which did not fit comfortably into the neo-expressionist or neo-geo movements of his time, reflects the formal experiments of the postwar avant-garde where material and its relationship to space are of major interest.
Since 1981, his work has been widely exhibited in Europe, and his work has been the subject of retrospective exhibitions at the Kaiser Wilhelm Museum (2004-2005, Krefeld, Germany); the Staatliche Kunsthalle Karlsruhe (2005, Germany); and the Kunstmuseum Kloster Unser Lieben Frauen (2008, Magdeburg, Germany). Prangenberg's work is in the collections of Europe's leading museums.
CAT
Conegut principalment com a escultor, Norbert Prangenberg va ser una figura cabdal en l’art contemporani alemany. Pintor, gravador i dissenyador de vidre, completà el seu aprenentatge com a orfebre a Colonia i el 1982 es va donar a conèixer internacionalment com a participant del Documenta 7.
Artista autodidacta, va desenvolupar el seu propi món visual a partir d'un vocabulari de formes senzilles arrelades a la materialitat. Amb un procés constant d'exploració dels elements, del color, forma i estructura, desenvolupà un treball ampliament ramificat però sempre amb una estreta i constant connexió amb l’artesania.
L'obra de Prangenberg, que no s'adaptava còmodament als moviments neoexpressionistes o neo geos del seu temps, reflecteix els experiments formals de l’avantguarda de la postguerra on el material i la seva relació amb l’espai tenen un interés principal.
Des de 1981, la seva obra ha estat exposada àmpliament a Europa, i la seva obra va ser objecte d'exposicions retrospectives al Museu Kaiser Wilhelm (2004-2005, Krefeld, Alemanya); la Staatliche Kunsthalle Karlsruhe (2005, Alemanya); i el Kunstmuseum Kloster Unser Lieben Frauen (2008, Magdeburg, Alemanya). L'obra de Prangenberg figura a les col·leccions dels principals museus d’Europa.
ESP
Conocido principalmente como escultor, Norbert Prangenberg fue una figura capital en el arte contemporáneo alemán. Pintor, grabador y diseñador de vidrio, completó su aprendizaje como orfebre en Colonia y en 1982 se dio a conocer internacionalmente como participante del Documenta 7.
Artista autodidacta, desarrolló su propio mundo visual a partir de un vocabulario de formas sencillas arraigadas a la materialidad. Con un proceso constante de exploración de los elementos, del color, forma y estructura, desarrolló un trabajo ampliamente ramificado pero siempre con una estrecha y constante conexión con la artesanía.
La obra de Prangenberg, que no se adaptaba cómodamente a los movimientos neoexpresionistas o neo geos de su tiempo, refleja los experimentos formales de la vanguardia de la posguerra donde el material y su relación con el espacio tienen un interés principal.
Desde 1981, su obra ha sido expuesta ampliamente en Europa, y su obra fue objeto de exposiciones retrospectivas en el Museo Kaiser Wilhelm (2004-2005, Krefeld, Alemania); la Staatliche Kunsthalle Karlsruhe (2005, Alemania); y el Kunstmuseum Kloster Unser Lieben Frauen (2008, Magdeburg, Alemania). La obra de Prangenberg figura en las colecciones de los principales museos de Europa.